Pilietiškumo ir gynybos įgūdžių kursas I g klasės mokiniams

🇱🇹Balandžio 9-11 d. d. Dieveniškių Adomo Mickevičiaus gimnazijoje vyko Pilietiškumo ir gynybos įgūdžių kursas I g klasės mokiniams, kuriuos pravedė Lietuvos šaulių sąjungos instruktoriai.
Vyko ne tik teorinės paskaitos. Didesnė kurso dalis buvo skirta praktiniams mokymams. Mokiniai mokėsi kaip elgtis ir išvengti pavojaus gyvybei bei sveikatai ekstremalių situacijų atveju: suteikti pirmąją pagalbą, ištikus nelaimei, išgyvenimo lauko sąlygomis pagrindų: statyti palapines, įkurti laužą, ruošti sausą davinį, orientuotis pagal topografinį žemėlapį, naudotis kompasu.
Devintokai buvo apmokyti, kaip saugiai elgtis su ginklu, vyko šaudymo pamokos.
Danuta Anichovskaja, pilietiškumo ugdymo mokytoja

Meninio skaitymo konkursas „Vaikystės spalvos 2025“

🙂🎤Balandžio 11 d. Eišiškių Stanislovo Rapolionio gimnazijos aktų salėje vyko tradicinis XIII – asis Šalčininkų rajono mokyklų pradinių klasių mokinių meninio skaitymo konkursas „Vaikystės spalvos 2025“. Konkurso tikslas – skatinti mokinius domėtis vaikų literatūra, puoselėti meilę gimtajai kalbai, ugdyti meninio žodžio suvokimą ir kūrybiškumą.
🙂 Konkurse dalyvavo mūsų gimnazijos 3 klasės mokinės Eliza Ana Stasiūnaitė ir Adriana Budrevič. Eliza Ana Stasiūnaitė laimėjo III vietą 3 klasių mokinių grupėje. Adriana Budrevič apdovanota padėkos raštu.
❤Nuoširdus ačiū mokinėms už puikų pasirodymą❤
Nijolia Narbutienė, lietuvių kalbos mokytoja

Kurti saugesnę ir jaukesnę aplinką

Patyčios – tai problema, su kuria susiduria daugelis vaikų ir paauglių. Jos gali pasireikšti tiek realiame gyvenime, tiek virtualioje erdvėje. Tačiau prieš patyčias galima kovoti stiprinant draugystę, ugdant pagarbą vienas kitam ir mokantis nelikti abejingiems. Dieveniškių Adomo Mickevičiaus gimnazijoje su mokiniais kalbėjome apie tai, kaip atpažinti patyčias, kodėl svarbu joms priešintis ir kokią reikšmę turi draugystė.
Su 2–4 klasių mokiniais diskutavome apie tai, kas yra tikras draugas ir kokiomis savybėmis jis pasižymi. Vaikai žiūrėjo edukacinį filmuką „Nepaprastas draugas“, kuris padėjo suprasti, kad draugystė yra paremta pagarba, pagalba ir nuoširdumu. Mokiniai dalijosi mintimis apie tai, kaip jie patys gali būti gerais draugais ir kodėl svarbu nepasiduoti neigiamam elgesiui.
Su 5–6 klasių mokiniais gilinomės į patyčių temą dar plačiau – aiškinomės, kas yra patyčios, kur jų pradžia ir pabaiga, kaip atpažinti patyčias ir kur kreiptis pagalbos. Taip pat mokiniai turėjo galimybę išreikšti savo mintis kūrybiškai – piešiniuose perteikė patyčių problemas ir galimus jų sprendimo būdus. Kūrybinė išraiška padėjo jiems geriau suvokti šios problemos rimtumą ir ieškoti būdų, kaip padėti tiek sau, tiek kitiems.
Su 8 klasės mokiniais nagrinėjome elektroninių patyčių temą. Žiūrėjome filmą „Rosalie istorija“, kuris atskleidė skaudžias pasekmes, su kuriomis susiduria patyčių aukos internete. Diskutavome apie tai, kaip svarbu reaguoti, nepalaikyti skriaudėjo ir padėti nukentėjusiajam. Mokiniai suvokė, kad draugystė ir palaikymas gali tapti stipriausiu ginklu prieš patyčias, o tylėjimas ir abejingumas tik skatina jų plitimą.
Likusios klasės apie patyčias savo mintis išreiškė pasitelkdamos meną – piešė pieštuku, akvarele, dalyvavo piešinių konkurse. Kūrybinė veikla leido mokiniams kitaip pažvelgti į šią problemą ir vizualiai perteikti savo supratimą apie draugystę, pagarbą bei kovą su patyčiomis.
Visi šie užsiėmimai leido mokiniams geriau suprasti patyčių problemą ir jų pasekmes. Svarbiausia žinutė, kurią siekėme perduoti – niekas neturi teisės skriausti kito, o draugystė ir pagarba gali padėti kurti saugesnę ir jaukesnę aplinką kiekvienam.

Daiva Bludnickaitė, socialinė pedagogė