Šių metų dailės olimpiados tema „Lietuvos dvarų istorijos“- minime Mykolo Kleopo Oginskio 250 – ąsias gimimo metines.
Šalčininkų rajono dailės olimpiados II – ame etape mūsų mokyklą atstovavo 9 klasės mokinė Jovita Mackevič. Tapybine raiška sukūrusi darbą, kurio pavadinimas „Dvarai šiandien“ .
Jovitos piešinys atspindėjo išlikusių dvarų kultūrą, istorinius įvykius ir architektūrinį stilių. Olimpiados metu mokinė piešė dvarų istorijos temą, stipriai susitelkdama ties tapyba, spalvomis, atspalviais, meniškumu.
Dažna dvarų istorija siejama su ištisomis giminių kartomis, su jų garbės ir orumo suvokimu, su architektūrinėmis ir gamtinės aplinkos puoselėjimu, labdaringa ir švietėjiška veikla, mokslo ir kultūros ugdymu, manoma, kad pažeidusius giminės tradicijas palikuonis nubausdavo likimas.
Piešiant šia tema reikia pažinti Lietuvos dvarų kultūros palikimą – suvokti šiuolaikinės lietuvių kultūros savitumą, gerbti ir mylėti savo Tėvynę. Taip pat Jovita dailės olimpiadai paruošė kūrybinių darbų aplanką, į kurį sudėjo piešinius tapybine bei grafine raiška. Jovitą ruošia dailės mokytoja Daiva Varslavėnienė.
Visi mokyklos mokiniai ir mokytojai prisijungė prie gražios akcijos – nupinti draugystės apyrankę sau, draugui ir Lietuvai.
Akciją „Lietuvai ir man“ inicijavo keturios jaunimo organizacijos: Lietuvos moksleivių sąjunga, Mokinių parlamentas, Lietuvos studentų sąjunga ir Lietuvos jaunimo organizacijų taryba. Akciją remia ir palaiko Švietimo ir mokslo bei Kultūros ministerijos.
Akcijos globėja – Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė.
Mūsų mokykloje vyko dailės olimpiados I etapas, kuris mokinius sukvietė į sporto salę išbandyti save kūryboje, giliau suvokti savo kraštą, kultūrą, ištakas. Mokiniai stengėsi kuo geriau pasireikšti, kad galėtų toliau dalyvauti II etape – Šalčininkų Lietuvos Tūkstantmečio gimnazijoje. Įdomiausiai piešė ir pabaigė iki galo savo piešinį, kurio tema: “Lietuvos dvarų istorijos“
Viktorija Kreč ir Viktorija Žamoit. Šie mokiniai atrinkti dalyvauti tolimesniuose vykstančiuose rajono ir šalies konkursuose. Jų darbai turintys fantazijos, svajonių ir originalumo.
Tačiau tik vienas mokinys gali vykti atstovauti mokyklą. Geriausią dailės kūrybinį darbą nupiešė 9 kl. mokinė Jovita Mackevič. SVEIKINAME JOVITĄ !
Vasario 12 dieną visa mokyklos bendruomenė dalyvavo Užgavėnių šventėje, kurią organizavo 8 klasės mokiniai kartu su savo vadove Irina Kulis.
Tą dieną mokyklos aktų salė buvo pilna persirengėlių, kurie dainavo, linksmino, šoko. Labai įdomiai pasirodė ,,čigonės“. Persirengusios merginos ne tik šoko, bet ir būrė, prašė ,,išpirkti” vogtus daiktus. ,,Čigonių“ pasirodymas labai papuošė programą.
Gera Užgavėnių veikėjų nuotaika persidavė ir susirinkusiems aktų salėje, norinčiųjų dalyvauti konkursuose buvo daug.
Visi dalyvavę konkurse neliko be dovanos – gavo spurgą, riestainį, saldainį.
Užgavėnės neįmanomos be blynų. Lilija Streleckienė, mokyklos valgyklos vedėja, pavaišino mus skanumynais – blynais su obuoliais, su varške, su uogiene.
Šiemet Užgavėnės buvo saulėtos, tai pranašauja, kad bus ankstyvas pavasaris. Pagyvensim – pamatysim.
Š. m. rajoninė rusų (užsienio) kalbos olimpiada, kurioje galėjo dalyvauti 10-11 klasių mokiniai, vyko vasario 11 d. Šalčininkų Santarvės vidurinėje mokykloje. Olimpiadoje dalyvavo dvi mūsų mokyklos mokinės: Viktorija Žamoit ir Greta Bartanovičiūtė. Olimpiados tema: Gamta, pasaulis, Visatos paslaptis… Olimpiados metu jos dalyviai atliko testą ir kūrybinę užduotį. Mūsų mokyklos mokinės sėkmingai įveikė užduotis.
Sveikiname 11 klasės mokinę Viktoriją Žamoit, kuri užėmė II vietą. Linkime sėkmės 10 klasės mokinei Gretai Bartanovičiūtei , tikimės, kad kitais metais jai irgi pavyks užimti prizinę vietą.
Geresnis internetas daugelio gali būti suprantamas įvairiai – tačiau pagrindinis tikslas yra skatinti kurti pozityvų interneto turinį ir pašalinti žalingą.
Vasario 10 d. mokykloje buvo minima Saugaus interneto diena. 5-7 klasių mokiniai, Informacinių technologijų pamokų metu žiūrėdami parengtus tinklalapyje http://www.saferinternet.pl/pl/dzien-bezpiecznego-internetu animacinius filmukus, susipažino su saugaus interneto taisyklėmis, internete slypinčiais pavojais, su mandagiu ir pagarbiu bendravimu internete.
Vyresnių klasių mokiniai žiūrėdami filmus svarstė, kaip pasielgti, kai internete susiduriama su patyčiomis, priekabiavimu ir kitomis įvairiomis problemomis, sužinojo, kad svarbu kreiptis pagalbos į tėvus, mokytojus ir Saugesnio interneto centro veiklas vykdančius partnerius: PAGALBOS LINIJA – „Vaikų linija“ (http://www.vaikulinija.lt), KARŠTOJI LINIJA – RRT (http://www.draugiskasinternetas.lt/lt/main/report), INFORMAVIMO CENTRAS – ITC, INFORMAVIMO / MOKYMO CENTRAS – „Langas į ateitį”.
Vasario 2-6 dienomis septintoje klasėje vyko integruotų informacinių technologijų ir lietuvių kalbos pamokų ciklas „Lietuvos pilys“.
Kiekvienas mokinys internetinėje erdvėje turėjo rasti informacijos apie konkrečią Lietuvos pilį, ją susisteminti (istorija, dabartis, pilių muziejų ekspozicijos, apylinkių įdomybės ir pan.) ir pristatyti klasės draugams pagal viešųjų informacinių kalbų reikalavimus.
Penki mokiniai sukūrė lankstinukus apie pilis, kiti penki – pateiktis (Microsoft PowerPoint programa).
Iš lietuvių kalbos dalyko mokiniai buvo vertinami pagal iš anksto aptartus viešosios kalbos vertinimo kriterijus, iš informacinių technologijų aptartus reikalavimus lankstinukui ir vaizdinės medžiagos pristatymui.
Vasario 5-7 dienomis Vilniuje vyko tarptautinė mokymosi, žinių ir karjeros planavimo paroda „Studijos 2015“, supažindinanti su studijų galimybėmis Lietuvoje ir užsienyje, reikalingiausiomis profesijomis ir specialybėmis, karjeros ir verslo perspektyvomis, stažuotėmis ir savanoryste. Šioje parodoje apsilankė ir mūsų mokyklos vyresniųjų klasių mokiniai. Mokiniai klausė paskaitas, žaidė žaidimus, kalbėjosi su aukštųjų ir profesinių mokyklų atstovais, dalyvavo interaktyviose parodos erdvėse.
Paroda buvo tikrai naudinga, padėjo mokiniams lengviau apsispręsti, motyvavo bei paskatino juos rinktis patinkančias specialybes ir profesijas, kurios ateityje garantuotų sėkmingą darbą.
Mūsų mokykloje nuo ketvirtadienio, t.y. nuo vasario 5 d., pradėta vykdyti mokykloms skirta psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos programa „Gyvai“.
Ši programa yra mokyklinė psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos programa, kurios pagrindinis tikslas – suteikti vaikams gyvenimo įgūdžių, reikalingų sveikai gyventi ir nepradėti vartoti tabako, alkoholio ir narkotikų. Programa sudaryta iš dvylikos pamokų, per kurias 7 klasės mokiniams bus sudarytos sąlygos bendrauti, atpažinti bendraamžių įtaką, kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, apginti savo nuomonę, susipažinti su alkoholio, tabako ir narkotikų keliama žala.
Programa „Gyvai“ buvo sukurta, sėkmingai įgyvendinta ir įvertinta 2003–2007 metais Europos Komisijos paremtame tarptautiniame projekte „Europinė priklausomybės nuo narkotikų programa“ (EU-Dap – European Drug Abuse Prevention Trial). Tyrimo rezultatai parodė, kad programoje „Gyvai“ dalyvavę moksleiviai pradėjo mažiau eksperimentuoti su alkoholiu ir rūkalais.
Šios programos efektyvumą lemia tai, kad „Gyvai“ pamokose ne tik suteikiama informacija apie psichiką veikiančių medžiagų vartojimo žalą, bet ir ugdomi moksleivių gyvenimo įgūdžiai.
Programos „Gyvai“ koordinatorė mokykloje Anželika Moroz