Nuo šių mokslo metų pradžios mūsų gimnazijoje pradėtos organizuoti fiziškai aktyvios pertraukos. Jų metu mokiniai skatinami šiek tiek pajudėti, pažaisti įvairius žaidimus, pailsėti nuo protiškos veiklos. Rugsėjo mėnuo buvo skirtas ir pavadintas „Saugumo mėnesiu“. Pirmąją mėnesio savaitę skyrėme mankštoms – mokiniai ne tik išsijudindavo pertraukos metu, bet ir po truputį ugdėsi įprotį mankštintis kasdien. Kartu su kūno kultūros mokytoja mokyklos mokiniai mokėsi naujų mankštos pratimų, žaidė judriuosius žaidimus, žaidimus su kamuoliu, estafečių rungčių metu vykdė kūrybines užduotis, susijusias su saugaus elgesio taisyklėmis mokykloje, kelyje, sportuojant ir pan. Dėkojame mokyklos soc. pedagogei Anželikai Moroz su kuruojančia mokinių tarybos grupe, kurie padėjo organizuojant ir vykdant fiziškai aktyvias pertraukas. Aktyviausi šių pertraukų dalyviai buvo:
Saulėtą rugsėjo 23 dieną 2,3 ir 4 klasių mokiniai aplankė Kauno zoologijos sodą. Ten turėjo galimybę pamatyti įvairių žvėrių, paukščių, roplių, žuvų. Mokiniams ši ekskursija patiko, nes pamatė tai, ko anksčiau nebuvo matę, pagilino žinias apie žvėris ir Kauno miestą. Labiausiai patiko žirafa, zebrai, hipopotamas bei gyvatės. Taip pat pamatė Auksinę žuvelę turinčią magiškų galių ir dabar laukia savo svajonių išsipildymo.
Šių metų rugsėjo 17 d. mūsų gimnazijos 7 –8, g I- g IV klasių moksleiviai kartu su socialine pedagoge Anželika Moroz ir kūno kultūros mokytoja Diana Salnikova įvykdė Sveikatingumo programos projekto „Esu laisvas nuo nepriklausomybių“ pirmąją dalį. Kartu su moksleiviais plaukėme baidarėmis Gaujos upe. Kadangi kelionė užtruko nemažai laiko, pusiaukelėje darėme sustojimą, kepėme dešreles ant laužo. Pailsėjus ir atgavus jėgas žygį pratęsėme iki Baltarusijos Respublikos sienos. Pasiekus galutinį kelionės tašką mus pasitiko moksleivių tėvai, kurie buvo suruošę vakarienės stalą. Pavalgius leidome laiką prie laužo, žaidėme žaidimus, aptarėme šio netradicinio fizinio aktyvumo svarbą ir naudą sau. Pasisekė, kad oras buvo labai palankus viso žygio metu.
Sekančią dieną, mokykloje visi susirinko sveiki ir patenkinti. Dalinosi praėjusios dienos įspūdžiais su visais mokyklos draugais.
Kūno kultūros mokytoja Diana Salnikova ir soc. pedagogė Anželika Moroz
Rugsėjo 10 dieną mes, IG klasės mokiniai, kartu su lietuvių kalbos mokytoja J. Česiuliene ir geografijos mokytoja A. Bobin nuvažiavome į Kernavę. Kernavė – tai pirmoji Lietuvos sostinė. Tai miestelis Širvintų rajone. Miestelis yra prie Neries upės. Kernavėje yra penki piliakalniai. Ant 3 iš jų mes užkopėme. Nuo piliakalnių pasigrožėjome Neries ir Pajautos slėnio peizažais.
Yra dvi versijos, aiškinančios, nuo ko kilo Kernavės pavadinimas. Manoma, jog miestelis pavadintas netoliese į Nerį įtekančio Kernavės upelio vardu. Kita versija-kunigaikštis Kernius apie 1040 m. čia įkūrė miestą ir pavadino savo vardu. Kernavė pirmąkart minima 1279 m. eiliuotoje Livonijos kronikoje. XIII a. – XIV a. Kernavė Lietuvos teritorijoje užėmė ypatingą vietą, buvo vienas svarbiausių besikuriančios Lietuvos valstybės ekonominių, politinių ir gynybinių centrų, vienas pirmųjų Lietuvos miestų.
1390 m. miestas sudegintas kryžiuočių ir nebeatstatytas. Gyvenvietė persikėlė į viršutinę terasą, kur ir yra dabartinė Kernavė.
Kernavė-tai vienas svarbiausių ir archeologijos požiūriu įdomiausių paminklų Centrinėje bei Rytų Europoje. Kernavės archeologinė vietovė-valstybinis Kernavės kultūrinis rezervatas, įkurtas 1989 m., o nuo 2004 m. yra UNESCO Pasaulio paveldo sąraše. Beveik visi eksponatai surinkti pačioje Kernavėje ir artimiausiose apylinkėse. Muziejuje saugomi archeologiniai, etnografiniai, istoriniai ir numizmatiniai eksponatai. Muziejuje pamatėme daug įdomių archeologinių radinių, filmų apie tai, kaip gyveno žmonės, kokiais matais vertėsi. Mums labai patiko muziejus, padarėme daug nuotraukų. Gidas mums papasakoja daug įdomių dalykų.
Pakeliui į namus užvažiavome į Dūkstų ąžuolyno pažintinį taką. Ten mes nusprendėme papietauti. Tai labai graži vieta, kur galima atsipalaiduoti ir pasigrožėti skulptūromis iš medžio. Ten yra 38 medinės skulptūros – lietuvių legendų ir mitologijos personažai.
Mums kelionė labai patiko. Tokia integruota lietuvių kalbos ir geografijos pamoka Kernavėje suteikė daug žinių. Mums buvo labai įdomu ir naudinga daugiau sužinoti apie garsią Lietuvos vietovę. Mes ne tik išgirdome, bet ir pamatėme.